Přejít na menu

Správa článků

Vyhledávání Vyhledávání
sobota 7. května 2016

Jarní výhledy z obýváku na farmu

Bolkova farma a kvetoucí řepka na úpatí Bučovické pahorkatiny, Ždánického lesa a Chřibů

neděle 1. května 2016

Kalifornie den 17 a 18: Odlet domů

Osvěžující ranní běh v Golden Gate Park, úchvatný let nad USA, Kanadou a Grónskem a pak přes Amsterdam, Prahu a Lubnici domů.

Ráno v sedm běh Golden Gate Parkem - běžci a slunce ♦ asiati hromadně cvičí ty svoje sestavy a běloši vybíhají do parku až po osmé ♦ uběhl jsem dohromady šest kiláků a to jsem byl teprve v půlce parku ♦ děsí mě častý oční kontakt se starou indiánskou šamankou na letišti ♦ kvůli různým poruchám na letadle odlétáme až o hodinu později ♦ v letadle sedím vedle dvou nezvykle nesympatických lidí… pak jsem zjistil že to byli dva Češi ♦ prvních šest hodin letu jen upřeně zírám z okýnka: sanfranciský záliv, Skalisté hory, kanadská jezera, Hudsonův záliv… až večer za šera nad Novým Foundlandem jsem začal psát diplomku ♦ časový posun zpět nám fakticky sebral noc a trasa nad Grónskem, kde slunce jen na hodinu lehce zapadlo pod obzor, nám ji sebrala i pocitově ♦ jedenáct hodin v letadle bez hnutí z místa ♦ od Amsterdamu se kochám evropskou krajinou - nádherná, kultivovaná, nenalinkovaná ♦ z Prahy autem a hned zácpa na D1 a pak série rozkopaných silnic za Jihlavou směrem na Znojmo… kdyby ty český dálnice a silnice nebyly k pláči, byly by po zkušenostech z Ameriky k smíchu ♦ kvetoucí řepka na Znojemsku, kochačka kolem Bítova, Cornštejnu a Vranova - stejně je to tady nejhezčí ♦ doma všichni všechny mý zážitky znají z tady blogu, takže jen fascinován sleduju pokroky dcerky ♦ well done

sobota 30. dubna 2016

Kalifornie den 16: Baseball na Oakland Athletics

Ta pravá Amerika na baseballu v Oaklandu a pak zacpaným San Franciscem na nocleh u oceánu.

Z vnitrozemí zpátky k Pacifiku ♦ lístky na baseball na oaklandská “Áčka” za 28$ na osobu… ale plus 6$ daň a 20$ za parkoviště ♦ jak tráví americký rodinky slunečnou sobotu: vyjedou na baseball už ráno, zakempí před stadionem na obřím parkovišti, rozloží skládací nábytek, grily, slunečníky a pártystany a grilujou a do toho si hážou baseballovým míčkem nebo šiškou na americkej fotbal ♦ oaklandské Colisseum je z roku 1964 a betonová konstrukce mně připomíná Lužánky ♦ při vstupu jsme dostali suvenýr: velkou figurku pálkaře “Áček” hrající Metallicu (strašnej krám, pak jsme si vyčítali, že jsme to jednomu týpkovi tam hned nestřelili) ♦ na pintu piva v přepočtu za tři stovky mě přešla chuť ♦ hymna USA při začátku zápasu ohromující ♦ o baseball tu moc nejde, hlavní je vyfotit si v dresu selfie, pokecat s kamarádama, rozdávat úsměvy, konzumovat a utrácet = kondenzovaná americká duše na baseballu ♦ rodinka sedící před náma musela za pití, jídlo a sladkosti utratit průměrný český plat a jejich malou holčičku jsem podezříval, že víc než to konzumovat ju baví mávat na černochy co to roznáší, aby se za ňou prodírali ♦ baseball je v principu fascinující, ale ve skutečnosti trochu nuda - za dvě a půl hodiny hry se stalo jen jednou, že hráč oběhl všechny mety a byli to hned dva, takže Athletics vyhráli 2:0 ♦ typický průběh sledování zápasu: jen čučet na světelnou tabulu jestli se tam objeví po nadhozu tečka červená (strike) nebo zelená (chyba nadhazovače) ♦ reklamy, záběry na páry, představování učitelů, juniorských hráčů, běh pro pizzu a další blbiny v pauzách zápasu ♦ šílenou zácpu od stadionu jsme objeli kolem přístavu, ale na mostě přes záliv do San Francisca nás krutě dostihla ♦ sobotní západ slunce na Ocean Beach: tisíce lidí, zábava, alkohol, grilování… ♦ padla má poslední naděje na koupání v Pacifiku: je tady zase zákaz kvůli silným proudům  pláž v San Franciscu vypadá jako první místo v USA, kde se nedohlíží na přísné dodržování zákonů ♦ od ocánu do města je to daleko, musel jsem si nechat zajít chuť na večerní jazzík nebo Castro;-)

pátek 29. dubna 2016

Kalifornie den 15: Yosemite

Zvířena a kouzelný výhledy až z nebe v NP Yosemite.

Ranní horká koupel ve venkovních horkých hotelových “lázních” ♦ stoupání v Yosemitu až do nebe na Glacier Point ♦ samej čínskej turista a veverky pozérky ♦ nahoře se silnice malebně vine zasněženým lesem ♦ ještě před 20.000 lety tady všude byl ledovec ♦ v Yosemite Valley plno zvířat ♦ vycházka pod nejvyšší vodopád severní Ameriky ♦ boxy na potraviny zabezpečené proti medvědům (“a fed bear is a dead bear”) ♦ dětská knížka “Who pooped in the park?” ♦ průjezd přes hory přes Stanislaus National Forest ♦ křesťanský rádio je fakt nejlepší: “God is the best DJ” a “God loves you - not only when you are praying, but all the time, 24/7” ♦ na hotelu u Modesta mají raketový motor v záchodové míse ♦ večer film o zemětřesení v San Franciscu

čtvrtek 28. dubna 2016

Kalifornie den 14: NP Sequoia

Mlhou k obřím sekvojím a zase zpátky, do westernového městečka Mariposa.

Ráno vysedávám na recepci kde je wifi a plno Číňanů a Francouzů ♦ podle předpovědi počasí má nahoře v NP sněžit a je tam -7°C ♦ zkoušíme vyjet jestli nás do parku vůbec pustí ♦ usměvavá rangerka nám říká, že to bude maximálně poprašek a stačí být "careful" ♦ serpentiny do NP Sequoia - dole výhledy, pak poklice mlhy, nahoře už mlha povolila, ale teplota těsně nad nulou ♦ sekvoje potřebují ke štěstí lesní požáry ♦ vycházka k největšímu stromu světa, obří sekvoji General Sherman ♦ fronta na generála ♦ jízda mlhou k tunelu v padlé sekvoji ♦ průjezd dál do parku kvůli počasí rušíme a vracíme se mlhou do civilizace ♦ popíjím mexickou limonádu s Tamarindo ♦ Mariposa je městečko se zachovalýma stavbama jak z westernu - mezi dřevěnýma barákama chodí chlápci s kovbojskýma kloboukama, ve výloze obchodu je vycpanej rys lovící vycpanýho bažanta a benzín si můžete nabrat u Grizzly Gaz vedle makety medvěda ♦ v mexické putyce mě poznala jedna místňačka - podívala se na mě svým odzbrojujícím americkým úsměvem a nadšeně vykřikla: "Hello! I know you! Hey! I know you..." No ale myslím že jsem nebyl její synovec ♦ v mexické restauraci jsme zaexperimentovali a výborně se přežrali ♦ máme hotel s venkovníma lázněma, takže si za tmy hovím ve čtyřicetistupňové vodě a kochám se jak stoupá pára a za živým plotem jezdí auta

středa 27. dubna 2016

Kalifornie den 13: Death Valley

V Údolí smrti, na nejteplejším místě planety, jsme se sice moc neohřáli, ale ďábelská krajina byla i tak působivá.

Ráno mně kocour Chester ochutnává sendvič ♦ zajížďka na vyhlídku 27 mil tady není vůbec žádná vzdálenost ♦ z Dante's View je vidět nejvýše (Mt. Whitney 4421) a nejníže (Badwater, -85m) položené místo kontinentálních USA ♦ na solné pláni v Badwater by měly být vedra ke čtyřicítce, ale bylo jen 21 stupňů... nakonec jsme se teda aspoň do triček vyslíkli ♦ chůze krásně vyhřátým pískem v písečných dunách ♦ sjezd z pouště do zelené krajiny, ropné vrty a citrusové sady ♦ spíme ve Three Rivers pod NP Sequoia, na recepci Indka v sárí a pod oknem teskně hučí Kaweah River

úterý 26. dubna 2016

Kalifornie den 12: Pouští

Z Twentynine Palms přes údolí Kelso do strašidelnýho Opera House v Death Valley Junction a na skok ještě pro benzín do Nevady.

Minulý týden byla ve Twentynine Palms vyloupená banka, dneska zloděje chytli ♦ ani dneska se na poušti moc neohřejem, zataženo a teplota kolem 15 stupňů (našich, ne těch jejich blbých!) ♦ nakupujeme jídlo na dva dny a doplňujeme benzín, čeká nás pár set mil Mohavskou pouští ♦ Amboy a opuštěná vesnice na bývalé Route 66, kde je už jen motel a pošta ♦ posíláme pohledy do Evropy a paní na poště se s náma starostlivě loučí “take care” ♦ řídím pouštní úsek do Kelso, míle rovná silnice je fakt spíš na tempomat 55 mph ♦ práce na silnici v poušti - borec drží značku STOP, pod helmou má beduínskou zástěrku a sděluje nám, že musíme tak dvacet minut počkat ♦ Kelso je další opuštěná vesnice, je tam ale původní nádraží, kde překládali atomový bomby když je tady v poušti testovali… a v okolí je sopka a pouštní duny ♦ objížďka v poušti znamená desítky mil navíc, je to jakoby vás ze Znojma poslali do Brna přes Jihlavu ♦ na silnici samej BUMP, DIP a SOFT SHOULDERS ♦  spíme v Death Valley Junction v úžasným hotelu Amargosa ♦ hotel je původní hliněná (adobe) stavba z doby kdy se v okolí těžil borax a údajně v něm straší, což při noční chůzi po opuštěných chodbách (do společné ledničky) s oprýskanou omítkou, nadýchanýma kobercama a hrajícím pianem nezní vůbec nepravděpodobně ♦ hotel je taky známý jako Opera House, protože jej před padesáti lety  koupila newyorská baletka Martha Beckett poté, co se do něj zamilovala při náhodné zastávce když s manželem píchli kolo. Do svých 88 let v něm hrála pravidelně představení, na který se sjížděli diváci z celých Států (teď už je Martě 92 a hraje tu místo ní někdo jiný) ♦ v hotelu bydlí taky kocour Chester, vypadá noblesně a prochází pokojema hostů dovnitř a ven ♦ podvečerní jízda pětadvacet mil do Nevady, mají tam levnej benzín ♦ v nevadským Alien Center - pár mil od oblasti 51 - mají milion krámů s motivama mimozemšťanů a cedulí “Area 51”, ale my si koupili jerky (sušený maso z krávy, i když z mimozemšťana měli vedle údajně taky) ♦ v hotelu je nějaká divná voda, nejde se s ní umýt, ulpívá na těle ♦ večer každý z hostů vysedává pod loubím před svýma pokojema, božský pouštní klid a pivo chlazený z ledničky ♦ furt jsem nadával na americký zásuvky že nedrží ve zdi, ale náhle jsem jim přišel na chuť: dá se s nima dobře otvírat pivo!

pondělí 25. dubna 2016

Kalifornie den 11: Z L.A. do pouště, Joshua Tree National Park

Pohledy na L.A. z Griffithovy observatoře a pak už jízda do Mohavské pouště. Večerní vycházka v Joshua Tree National Park s překvapivým deštěm.

Nad Hollywood Boulevard bydlí malý hvězdy, výš ke Griffithově observatoři ty velký ♦ L.A. z Griffithovy observatoře je tak velký, že ani není vidět na jeho pobřežní části ♦ kolem indiánské rezervace a stovek větrníků jedeme do pouště ♦ Twentynine Palms je hrozná díra, dřevěný baráčky na poušti, ale plno fastfoodů a školy v poušti se zeleným trávníkem ♦ za průměrný dřevěný barák na kousku pouště chcou místní realitky v přepočtu tak pět milionů korun ♦ poušť se skoro všude stejná, jen hustota stromů juky trochu kolísá ♦ proč ti indiáni nešli odsud radši k oceánu? ♦ v Hidden Valley kvetou kaktusy ♦ místo veder čtyřicítek přišly mraky, jen pět nad nulou a my jsme nakonec na poušti zmokli ♦ všude jsou cedule jak se má šetřit vodou, ale záchody splachujou hektolitry i tady na poušti ♦ večeře v mexickým fastfoodu

neděle 24. dubna 2016

Kalifornie den 10: Do L.A. a nocleh v Hollywoodu

Po pacifickém pobřeží do downtownu Los Angeles a večerní vycházka po chodníku slávy.

Ránní procházka po pobřeží, kde se všichni zdraví ♦ miluju mexickej mléčno-rýžovej nápoj Horchata! ♦ vedro, nákupy, dálnice, zácpy ♦ máme hotel na Hollywood Boulevard pomalovanej filmovejma hvězdama - na pokoji je Elvis ♦ naše část Hollywood Boulevard je plná Thajců, na ulici stojí malá hinduistická svatyně a ve střední části je cedule “Little Armenia” a auta tu jezdí s arménskýma praporama ♦ černoch v metru nám radí s koupením jízdenky, diví se že budeme v L.A. jen jednu noc když je tady tolik “stuff” a přeje nám ať se nám nic nestane ♦ v metru lidi s rouškama přes pusu, borec hraje na kytaru, somrák s nákupním košíkem ♦ v downtownu L.A. je pár mrakodrapů, plno imigračních úřadů a bezdomovců ♦ svačina v centrálním parku, kde se seřazujou bezdomovci na výdej jídla ♦ večerní procházka po chodníku slávy v Hollywoodu - plno podezřelých živlů, hvězdy na chodníku v pološeru a skoro nikoho neznáme; ušli jsme míli a otočili to na hotel ♦ bezdomovec na chodníku slávy si v šeru vyťukává dřívkama o chodník rytmus "Sweet Home Alabama" a do toho zpívá

sobota 23. dubna 2016

Kalifornie den 9: Po Pacific Highway přes Monterey

Ráno jsem si byl zaběhat na pláži a pak už cesta po Route 1 s výhledem na nekonečné útesy v oceánu.

Definitivně jsem se zamiloval do svýho novýho foťáku ♦ ráno jsem byl zkusit běh po pláži, bolí z toho achillovky ♦ dědula mě navedl k lachtanům dovádějícím v přílivu ♦ vycházka k majáku - v Santa Cruz je mraky surfařů ♦ největší pecky v rádiu hrajou na křesťanský stanici, notujem si “God Is on The Roof, Hallelujah!” ♦ Moss Landing je špinavá díra s nebezpečným pobřežím, kde ale v přístavu dovádí mořské vydry a jedna se pořadá točí dokola ♦ v Monterey žádný duch festivalu není, jen mraky turistů ♦ česká emigrantka Eva v Gift Shopu na Old Fisherman’s Wharf ♦ celý den cesta po Pacific Highway, výhledy na oceán ♦ na Pffeiffer Beach tak fouká, že se nedá stát a písek lítá vzduchem ♦ spíme v San Simeone, kde kromě hotelů a Liquer shopu nic není

pátek 22. dubna 2016

Kalifornie den 8: Po Pacific Highway do Santa Cruz

Po pacifickém pobřeží přes nesčetné vyhlídky, skály a pláže jsme do dojeli do Santa Cruz. Na místním Wharfu se povalují lachtani a krabi chutnají výborně.

Ráno prší a to až tolik, že je o tom reportáž v místní televizi ♦ v půjčovně aut je zase zase načučenej "done" Al ♦ skály a pláže na pobřeží jsou nekonečný ♦ v Santa Cruz je molo plný do sebe zaklesnutejch lachtanů ♦ k večeři Cioppino - krevety, krabi, škeble a treska v rajčatové omáčce ♦ kleštičky na kraby a bryndáček je potřeba  v restauraci má borec na sobě dres Hertla ♦ jestli něco v Americe funguje pořádně, tak je to splachování záchodů

čtvrtek 21. dubna 2016

Kalifornie den 4 - 7: Přednášíme na Percona Live

Čtyři dny na konferenci Percona Live v Santa Claře. Od svítání práce u bazénu, přes den konference a večer lehké IT zábavy jako vyjížďka na kolách po Googleplexu a Game Night.

Přednášet není žádná sranda, i když na přednášku skoro nikdo nepřijde ♦ četné dotazy na Solr ♦ rejpavej Franta "jak zálohujeme HDFS" ♦ vidět všechny MySQL celebrity v akci konference v hotelu zároveň s buddhistama v přednáškovkách strašná zima z klimatizace a venku zase vedra "yes sir" styloví úctyhodní pikolíci důchodového věku rozlívající alkohol Aramark v USA je jinej level než ten z BBP stejné tváře a nic nového pod MySQL sluncem Cassandra je mrtvá, ať žije Scylla ostudná návštěvnost přednášek poslední den dálkově ovládaný robot s monitorem pro ty, co se nemůžou fyzicky zúčastnit luxusní oběd na rozpáleném dvoře u hotelového bazénu s Polákama  dojíždění carpoolem v zácpách ranní trasa: Lawrence Expressway a za přejetou vačicí doprava na Tasman Drive  šalina do Mountain View obhlížíme Levi's Stadium 49s začátečnice s vlající sukýnkou na golfovém greenu odpálí 10m, šikovný Číňan přes sto všude zákazy, pes na vodítku max. 6ft  pokud uvidíte něco podezřelého, nabonzujte to local authority moje ranní práce za svítání u hotelového bazénu s kačenou; klepu kosu holka na recepci umí anglicky jen "juice" a "coffee" a ještě si to plete snídaně se postupně vyžírá, "é milk no mas"  toast a cereals každé ráno kydnout do misky škopky mají dobrý, večer koštujem, Liquid Aloha! z vín u mě boduje kořeněný Cabernet Sauvignon, naopak Merlot z Napa Valley obyčejný  donuty mají uvdenou cenu za tucet  sídlo Applu je dost obyčejný a ani se tam nedalo projet kvůli dopravní nehodě, ale aspoň jsme viděli sheriffa Game night na Perconě byla spíš Gay night projeli jsme se na Segwayi, zkusili brýle pro virtuální realitu, zahráli si Shuffleboard ♦ ve střílení na terč jsme na borce z Facebooku a Percony neměli ♦ nevěřit evropské intuici, ale jen cedulím nad jízdníma pruhama Googleplex je gigantický a na pěkným místě kousek od zálivu příjemná atmosféra v Googleplexu, volejbal a posezení, autobusy rozvážející domů projeli jsme se na Google barevných kolech po komplexu než nás chytl zřízenec, slušně zakázal a popřál nám hezký den NASA středisko v Moffettu má fakt stupidní otvíračku ♦ pěší vycházka do Amazon Lockeru pro obal na foťák - konečně vidím normální baráky ♦ za odměnu po přednášce jsem si koupil foťák:) ♦ foťák mně doputoval z New Jersey FedExem přes celou Ameriku za týden, z toho čtyři dny tvrdl v nějaký díře v Nevadě

neděle 17. dubna 2016

Kalifornie den 3: San Francisco

Twin Peaks, procházka po Golden Gate Bridge, zácpy ve městě, lachtani na Pier 39 a samozřejmě šalina.

Na San Francisco jsme chytli zázračný počasí, místo mlhy slunko! - běhat každej den na vyhlídku na Twin Peaks bych si taky nechal líbit - nedělní slunečný počasí = velký zácpy ve městě a na vyhlídkách na most se nedá zaparkovat - tři kiláky vycházka po Golden Gate Bridge společně s dalšíma tisícema lidí, cyklistů a aut - Američanka z malýho města vykládá že zažila za 35 let práce v bance devět ozbrojenejch přepadení - fish & chips na Pier 39 - volně žijící lachtani na molech se spektakulárně rvou a davy turistů jim aplaudují - samozřejmě procházka do kopce kolem šaliny a po točité Lombard Street - mávaj nám hasiči vyjíždějící do akce - cesta zpátky přes šestikilometrový most do Oaklandu nic extra, člověk stejně vidí jen zacpaných pět pruhů svýho směru dálnice - další zrada při výjezdu z highway: pro odbočení vpravo bylo potřeba jet v pruzích buď úplně vlevo, nebo úplně vpravo, což mě tak zmátlo, že jsme jeli rovně.. - večer jsme všichni do ruda spálení

sobota 16. dubna 2016

Kalifornie den 2: Nákupy, Redwoods a západ slunce

Zeleným SIlicon Valley z obchodů až k oceánu.

Po dopoledním shoppování hadrů v Gilroy jsme vyrazili do Castle Rock State Park omrknout Redwood sekvoje. Úžasně zelenýma kopečkama nad Silicon Valey jsme pak projeli k oceánu podívat se západ slunce na San Gregorio Beach.

V obchodech milí prodavači, pořád se ptají jak se máte, odkud jste a jak se vám libí v Americe - nejlepší byl ten co mně na kalhoty ve slevě říkal “are you happy that you found it?” - v obchodech hrajou dobrý fláky, ve skateshopu jeli zrovna Doors - Silicon Valley a hlavně foothills nad ním jsou na jaře nádherně zelený - Redwoods jsou taky sekvoje, ale vysoký - zlatý český značení KČT a turistický mapy od Seznamu - mají tady jedovatej dub - na Summit Rock nemůžeme, abysme nerušili hnízdící sokoly - les jak v Lubnici - parkování na pláži za 8$ - pláž úžasná, ale kosa jak sviňa a oceán ledovej že se tam moc nedá ani s nohama.

pátek 15. dubna 2016

Kalifornie den 1: Let

Jedenáctihodinový let do San Franciska a pak šok z toho jak je v Americe všecko velký...

Pět jízdních pruhů je málo - náš Jeep vypadá mezi ostatníma autama jako prcek - řízení je tady šílený, platí plno jinejch pravidel - Silicon Valley vypadá jako jedna velká periferie evropskýho města - jsou tady jen samí Latinos, Asiati a černoši, bílých Amíků jsme moc nepotkali - Housekeeper je stokilovej černej řízek a pomrkává na mě abysme u bazénu něco nedělali, jak blbec se ptám dvakrát co a nakonec jsem mu rozuměl aspoň “weed” - velký mají taky kabinky na záchodech i trubky vodoinstalace - povinný hambáč mám za sebou

pátek 15. dubna 2016

Balení do Ameriky

Co bych si nejradši sbalil s sebou do Ameriky...

středa 13. dubna 2016

Jaro na vsi

Jak se nám to pase a zelená...
neděle 20. března 2016

Vidláci jedó!

Vidláci jedó kastrovat! Jestli chcete být středem pozornosti, pak doporučuju vzít si jehně a sednót si s ním ve městě jen tak na chodník...

Jó, cesta k veterinářovi na kastraci byla ají letos sranda. Vaněček se choval slušně a ani letos tak naše auto nebylo znesvěcený bobkama.

Loni měla jízda ještě větší grády: Janča řídila poprvý do města, protože byla v devátým měsícu a tak nemohla mít na klíně vzpurnýho beránka ona...